SMS OG NYHEDSBREVE

Benyt SMS i samspil med nyhedsbreve - og sælg mere!

Sælg mere!

Har du en webshop, butik eller virksomhed som udsender nyhedsbreve via MailChimp, så er
SMS 2-MAILCHIMP helt sikkert noget for dig. Med SMS 2-MAILCHIMP kan du med SMS understøtte budskaberne fra dine nyhedsbreve, tilbud, udsalg, Black Friday m.v. og derved få flere salg i butikken og/eller webshoppen.

SMS og nyhedsbreve
Forskellen mellem SMS og nyhedsbreve er kort og godt, at budskaber som udsendes via SMS bliver læst i langt større grad end budskaber som udsendes via nyhedsbreve. Med SMS kommer budskabet frem 2400 gange hurtigere (øjeblikkeligt), mens nyhedsbreve i gennemsnitligt ligger uåbnet i din kundes mail-inbox i 2,5 dage (hvis nyhedsbrevet overhovedet bliver åbnet eller ender i et spamfilter). Det er jo ærgerligt, hvis du eksempelvis har brugt tid, penge og resourcer på at lave et Black Friday nyhedsbrev spækket med gode tilbud, som først bliver åbnet af kunderne efter Black Friday.

I ovenstående eksempel, kunne du efter udsendelsen af dit nyhedsbrev, have udsendt en SMS til dine kunder med en påmindelse om dine Black Friday tilbud. Derved ville stort set alle dine kunder få informationen om Eventen – og du ville sælge flere varer på dagen! Få inspiration og gode idéer til SMS kampagner her.

SMS links og CTR
Med smartphonens indtog har dine kunder altid adgang til internettet fra mobilen.
Tjekker du din webshop-statistik, vil du se, at en stor del af dine kunder handler i webshoppen fra mobilenheder som smartphones og iPhones. Derfor kan du med fordel udsende SMS-beskeder/kampagner, der indeholder links til webshoppens produkter, gode tilbud, produktnyheder, specielle tilbud, restlager osv.
Faktisk kan du opnå en CTR på hele 36% med SMS links.

Hvad koster et nyhedsbrev?

Mange anser det som værende gratis at udsende nyhedsbreve, men det er lang fra virkeligheden. Faktum er, at der ligger større ”skjulte” omkostninger ved at skabe og udsende nyhedsbreve end man umiddelbart tror. Tænk bare på følgende:

– Hvad betaler du for dit e-mail marketing system?
– Hvor mange timer bruges der på at lave og skabe indhold til nyhedsbrevet?
– Hvor mange timer tager det at opsætte nyhedsbrevet med indhold, tekst, billeder, links osv.?
– Har du ansatte eller et bureau til at opsætte dit nyhedsbrev? Hvis ja, hvad er prisen (timepris) for det?
– Hvor mange af dine nyhedsbreve ender i kundernes spamfiltre?
– Hvor mange af dine kunder ser dit nyhedsbrev i indbakken?
– Hvor mange af dine kunder åbner dit nyhedsbrev (10%-35%)?
– Hvor mange af dine kunder læser dit nyhedsbrev?
– Hvor mange af dine kunder klikker på links og tilbud i dit nyhedsbrev?
– Hvor mange af dine kunder køber efter de har klikket på links i dit nyhedsbrev?

Benytter du SMS i samspil med dine nyhedsbreve, understøttes budskaberne i nyhedsbrevene,  så du får mere værdi ud af  de omkostninger der er forbundet med dine nyhedsbreve.

Find omsætning/omkostning

Vi har lavet en lille Excel-formular som indeholder nøgletal fra valide e-mail marketing kilder.
Fra formularen kan du indsætte dine egne tal og derfra finde din omsætning og omkostning ved brugen af henholdvis SMS og nyhedsbreve.

Klik på knappen for at downloade formularen.

Udregning af kontaktpriser

Jo flere modtagere der åbner dine nyhedsbreve og/eller SMS beskeder des lavere kontaktpris opnår du.
Men lad os for god ordens skyld lege lidt med tal og kigge på hvilke medier, der har den laveste kontaktpris per modtager/åbning.

Udregn kontaktpris ved nyhedsbreve

Nyhedsbrevudsendelse til 1.000 modtagere.
Vi antager, at det tager ca. 2 – 3 timer at skabe indhold til og opsætte dit nyhedsbrev.
Prisen for dette sættes til 750 kr./time (udgift til bureau eller løn inkl. sociale omk.) x 3 timer = kr. 2.250.
Du betaler kr. 200 for dit nyhedsbrevsystem.

Pris i alt: 200 + 2.250 = kr. 2.450

30% af modtagerne åbner dit nyhedsbrev, svarende til 300 kunder.
Kontaktpris ved et nyhedsbrev kr. 2.450/300 = kr. 8,16 pr. kundekontakt.

Udregn kontaktpris ved SMS

SMS udsendelse til 1.000 modtagere.
Vi antager at det tager ca. 10 minutter at skrive og udsende en SMS besked.
Prisen for dette sættes til kr. 200/60 minutter * 10 minutter = kr. 33,3
Du betaler kr. 100 for SMS systemet (ZumoSMS).
Du betaler kr. 0,25 per SMS. (kr. 250 for udsendelse til 1.000 modtagere)

Pris i alt: 100 + 33,3 + 250 = kr. 383,3

98% af modtagerne læser SMS beskeder, svarende til 980 kunder.
Kontaktpris ved SMS kampagne kr. 383,3 / 980 = kr. 0,39 pr. kundekontakt.

Prøv gratis demo

Prøv ZumoSMS gratis, udfyld felterne med dine oplysninger, eller ring 7070 1800.

Virksomhed*

Dit navn*

Din e-mail*

Dit telefonnummer*