SMS CTR = 36%

Drømmer du om en høj CTR for dine marketing kampagner?
Udsend SMS med links og opnå click-through rate på 36%!

SMS click-through rate op til 36%

Er du ansvarlig for marketing og virksomhedens e-commerce? Så er det med at komme i gang med SMS! Med smartphonen og den skyhøje åbningsprocent for SMS på 98% viser undersøgelser, at du ved at benytte links i dine SMS-kampagner, kan opnå click-through rates (CTR) på hele 36%! Til sammenligning har links i e-nyhedsbreve/e-mail kampagner generelt kun en CTR på 2% til 4%.

Som med alle andre medier og kampagner er der selvfølgelig forskel på CTR fra kampagne til kampagne. Derfor melder nogen SMS-kampagner om en CTR på 19%, mens andre melder om en CTR på hele 36%. Fælles for de høje CTR tal for SMS er, at de alle ligger væsentligt højere end CTR for e-mail marketing/nyhedsbreve. Grundlæggende ligger CTR tallet for en SMS med et link mellem 5-10 gange højere end links i e-mails!

Hvordan din CTR bliver for dine SMS-kampagner afhænger af, hvordan du udformer kampagnerne, forfatter SMS teksten, udsender SMS-kampagnen, indholdet af annoncebudskabet m.v. Derudover anbefaler vi, at benytte URL Shortner til dine SMS links.

CTR udregning
CTR (Click-Through Rate) er et udtryk for, hvor mange der klikker på dine online annoncer, links i SMS kampagner, bannerkampagner, adword annoncer, links i nyhedsbreve m.v.

CTR udregnes ved at tælle antallet af kliks på linket i forhold til det samlet antal visninger. Formlen for CTR er således antallet af kliks divideret med det antal gange annoncen vises. Herved fås CTR procenten. Det vil sige at: 10 klik ved 100 visninger = CTR 10%.

CTR udregningseksempel
Der udsendes en SMS-kampagne med et link til en webshop. Kampagnes udsendes til 100 kunder.
SMS’en læses af 98% = 98 kunder. Der var 36 kunder der klikkede på linket i SMS-kampagnen.

CTR resultat: 36/98 *100 = CTR 36,7%


Sporing af SMS links
Det er faktisk ret simpelt at spore antallet af kliks i SMS-kampagner.
Benytter du Googles URL shortner til dine SMS links, får du samtidigt mulighed for at se statistik som f.eks.
antal kliks, hvor i verden linket er aktiveret samt hvilke browsere og platforme, der har aktiveret linket m.v.

Sådan gør du:
1) Log ind på din Google konto
2) Gå til Google URL shortner på adressen: https://goo.gl/
3) Indtast din URL (SMS link)
4) Klik på knappen ”Shorten URL”
5) Kopier linket fra Googles URL shortner og indsæt linket i din SMS tekst i ZumoSMS.

Færdig. Du kan nu se statistik for alle dine SMS links via din Google konto.

Kilder:
Tatango.com, Smsgatewaycenter.com, Textanywhere.net, Mobilecommons.com.

Prøv gratis demo

Prøv ZumoSMS gratis, udfyld felterne med dine oplysninger, eller ring 7070 1800.

Virksomhed*

Dit navn*

Din e-mail*

Dit telefonnummer*