Gode SMS råd

SMS marketing er ikke raketvidenskab!
Brug din sunde fornuft - så kommer du langt!

98% læser deres sms’er

Det kan andre medier ikke præstere

Uafhængig af platform

Sms kan modtages på alle mobiltelefoner

Sms rammer plet

Fordi vi altid har mobilen med

Lav kontaktpris

Set i forhold til udbytte og andre medier

1) What´s in it for me?

Inden du opstarter en SMS kundeklub, SMS service, hverver medlemmer m.v. så spørg dig selv… Hvad har mine kunder ud af at tilmelde sig min SMS kundeklub? Du skal med andre ord sætte dig ind i, hvordan dine kunder vil tage imod dit SMS tiltag og hvad der giver dem værdi, så de tilmelder sig hos dig.

2) Undgå at spamme dine kunder

En SMS kundeklub virker! Derfor kan det være fristende at udsende mange sms-kampagner. Men gør du det, vil du opleve, at kunderne framelder sig kundeklubben. Brug derfor din sunde fornuft og udsend max. 1-2 sms kampagner hver anden uge.

3) Forstyr mindst muligt

Undgå at udsende sms på tidspunkter, hvor dine beskeder forstyrrer mere end de gavner. Udsend ikke sms’er om natten eller senere end kl. 21. Undgå også at ramme ulvetimen, hvor familierne er i gang med at putte børnene osv. Kort sagt tænk over, hvornår du udsender dine sms kampagner.

4) Reminder sms

Har du tidligere udsendt en sms kampagne med et godt tilbud, der gælder en bestemt dag, kan det være effektivt at udsende en reminder sms på selve dagen, hvor du påminder kunderne om det aktuelle tilbud med videre igen.

5) Gode udsendelsesdatoer

Der er dage, hvor dine kunder har flere penge til rådighed end ellers. Det kan f.eks. være dagene omkring udbetaling af løn, når der kommer børnepenge, eller når der udbetales overskydende skat o.l.
I skrivende stund udbetales der børnebidrag i Danmark på følgende datoer: 20. januar, 20. april, 20. juli og 20. oktober.

6) Husk at hverve nye medlemmer

Husk at oplyse alle dine kunder om SMS kundeklubben. Fortæl om fordelene: at kunden modtager relevante nyheder og særlige medlemstilbud, at tilmelding er gratis osv. Nævn også, at kunden altid kan afmelde sig igen. Husk at informere dit personale om SMS kundeklubben, så alle medarbejdere forstår klubbens formål, og hvorfor det er vigtigt at få nye medlemmer.

7) Få flere medlemmer med konkurrencer

Konkurrencer er et stærkt middel til at tiltrække medlemmer til kundeklubben. Udlod en præmie, f.eks. med en værdi af 200-300 kr, som kunderne kan vinde, hvis de bliver medlem af SMS kundeklubben.

8) Skiltning er vigtigt

Opsæt f.eks. skilte på bordene i restauranten og/eller displays på disken, som oplyser kunderne om SMS kundeklubbens fordele, samt hvordan de kan tilmelde sig SMS kundeklubben. Benytter du annoncering i lokalaviser eller har du en facebookside, kan det også her være en god idé, at skilte med SMS kundeklubben.

9) God sms kommunikation

Når du skriver teksterne til dine sms kampagner, så vær kortfattet og præcis i din kommunikation. Undgå stavefejl, store og små bogstaver blandet mellem hinanden, BRUG IKKE STORE BOGSTAVER, for at fremme budskabet.

10) God skik

Det er god marketing skik at dine sms beskeder informere modtagerne om, hvordan de afmelder sig din sms kundeklub, sms service m.v.
Tip: Benytter du ZumoSMS, findes der en effektiv sms-funktion som gør det muligt, at du aldrig udsender sms beskeder uden information om, hvordan kunderne kan afmelde sig sms kundeklubben.

11) URL shortner

Skal du bruge links i din sms kampagne, så brug altid en URL shortner. Det nedbringer antallet af anslag i sms-beskeden, hvilket i sidste ende gør din sms kampagne billigere at udsende.
Vi benytter selv ZumoQR som URL shortner, da vi der kan se, hvor mange der har aktiveret diverse links. Alternativt kan du også benytte Googles URL shortner.

12) Undgå fejl med dynamiske sms links

Har du en konto hos ZumoQR, kan du benytte teknologien herfra til at lave dynamiske sms links til dine sms kampagner. Hermed får du klik-statistik og undgår samtidigt at udsende sms-beskeder med forkerte links. Kontakt os på tlf. 7070 1800 for at høre nærmere om mulighederne.

14) Hvad gør konkurrenten?

Tilmeld dig dine konkurrenters SMS kundeklub, SMS service m.v. På den måde får du inspiration til dine egne SMS kampagner (tekster, tilbud, indhold osv.), og får dermed indblik i hvad konkurrenterne laver.

Hovsa…

Bemærkede du at vi sprang et bestemt tal over? – Det er fordi vi er overtroiske 🙂

Prøv gratis demo

Prøv ZumoSMS gratis, udfyld felterne med dine oplysninger, eller ring 7070 1800.

Virksomhed*

Dit navn*

Din e-mail*

Dit telefonnummer*