Mobilnumre og Permissions

Få tips og tricks til hvordan du får kundernes mobilnumre og permissions!

Sådan får du fat i kundernes mobilnumre og permission

Denne side er til dig der vil i gang med sende SMS-kampagner til dine kunder og nyhedsbrevsmodtagere fra Mailchimp.

Måske har du allerede mange kunder, som har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, og nu vil du i gang med at sende SMS-kampagner til kunderne. Udfordringen er bare, at du mangler at opsamle kundernes mobilnumre og få deres tilladelse/permission til at kommunikere til dem via SMS. Så hvordan får du kunderne til at oplyse deres mobilnumre og give deres permission?

Svaret er opdateringskampagner!

For at få kundernes mobilnumre og permissions, kan du lave en ”opdateringskampagne” som udsendes via dit nyhedsbrev (du har jo allerede kundernes permission til at sende dem nyhedsbreve?). I nyhedsbrevet oplyser du kunderne om, at virksomheden har fået en ny og gratis SMS service, hvor kunderne som de første får besked om alt det nyeste, gode tilbud, særlige rabatter, invitationer til kundearrangementer m.v. Derfor vil du gerne have kunden til at opdatere sin kundeprofil/kundeoplysninger med sit mobilnummer (til formålet kan der f.eks. laves en opdateringsformular i MailChimp, som indeholder inputfeltet til mobilnummer). Nu handler det så bare om at få kunden til at klikke på den knap i nyhedsbrevet, som linker ind til siden, hvorpå kunden kan opdatere sine oplysninger.

What´s in it for me?

Alle kunder vil gerne præmieres og have værdi for deres involvering, engagement og loyalitet overfor din webshop, butik eller virksomhed. Derfor kan det være en god idé (men ikke nødvendigt), at du i din opdateringskampagne benytter dig af små tricks som tiltrækker og får kunderne til at opdatere deres oplysninger med mobilnummer m.v. Hvilken værdi eller præmie du vælger til din strategi er naturligvis op til dig.
Til inspiration giver vi nedenfor 3 gode idéer, som du med fordel kan benytte til din opdateringsstrategi. 

Rabat – Tiltræk med rabat

Lav en opdateringskampagne, hvor alle kunder, der har oplyst deres mobilnummer inden for en given dato får rabat i webshoppen og/eller butikken. Vælger du rabatløsningen, så kan den opsættes, så alle kunder der har opdateret deres oplysninger med mobilnummer modtager en SMS, som indeholder en rabatkode. Rabatkoden kan kunden benytte og indløse i webshoppen eller i butikken mod fremvisning af SMS’en. Med rabatløsningen giver du kunderne værdi samtidigt med, at du øger omsætningen og får mulighed for at lave mersalg m.v.

Gamification – Tiltræk med spil

Hvis dine kunder følger samme tendens som resten af verden (og det gør de), så vil de elske at deltage i spil på pc’en, mobilen, tablet m.v. Spil og gamification vinder stort indpas, fordi vi af natur elsker at vinde! Netop derfor kan du benytte spil til at få dine kunder til at opdatere deres kundeoplysninger. For at deltage i spillet skal kunderne udfylde/opdatere deres oplysninger med mobilnummer m.v.
Efter kunderne har opdateret deres oplysninger og accepteret betingelserne/givet permission til at modtage E-mail og SMS får kunderne adgang til spillet. Spillene kunne f.eks. være skrabelodder, enarmet tyveknægt, quiz, vendespil, hide and seek, lykkehjul, julekalender, påskekalender eller meget andet.

Konkurrence – Tiltræk med konkurrence

Lav en opdateringskampagne med en konkurrence, hvor du oplyser om, at alle kunder der opdatere deres kundeoplysninger indenfor en given dato automatisk indgår i konkurrencen om et eller flere produkter til en given værdi. Præmien kunne f.eks. være et gavekort, 3 flasker vin, koncert billetter, chokolade, festival billetter, middag for to, hotelophold, gavekort til butikken/webshoppen m.v. Mulighederne er mange, og det behøver ikke være ret dyre præmier som du stille på højkant.
OBS: Husk at oplyse hvornår vinderen udtrækkes, og hvordan vinderen får besked.

Bestil online spil hos Zumotools

Zumotools har indgået samarbejde med branchens bedste leverandører om levering af spil og mobile marketing redskaber til vores kunder.
Der er mulighed for rabat på udvalgte marketing aktiviteter. Derfor kan det hurtigt betale sig, at du bestiller dine spil gennem
Zumotools. Ring  7070 1800 og hør nærmere om mulighederne.

Et par gode huskeråd….

Nedenfor giver vi dig et par gode råd til ting du skal huske og bør overveje, når du skal have kunderne til at opdatere deres oplysninger.

Husk SMS er god service!
Mange kunder vil helt naturligt gerne modtage SMS fra din webshop, butik eller virksomhed. Kunderne ser SMS som en god service, som gør dagen nemmere, giver værdi, giver information om gode tilbud osv. Derfor vil du opleve, at mange kunder helt automatisk vil opdatere deres oplysninger og afgive deres mobilnummer uden de nødvendigvis behøver få noget for det, som adgang til spil og konkurrencer osv.

Opdateringsformular
Husk at oprette ekstra felter til f.eks. mobilnummer, at lave nye betingelser/samtykke erklæring, hvorpå det bl.a. fremgår, at kunden både modtager nyhedsbreve og SMS ved sin tilmelding. Se eksempel på samtykkeerklæring.


Tilmeldingsformular

Husk at opdatere din gamle tilmeldingsformular med inputfelt for mobilnummer, samt afkrydsningsfelt til accept af betingelserne.
– Derudover skal du huske at opdatere dine betingelser (dem kunderne skal acceptere ved afkrydsning)